Bedankt voor jullie feedback. Ik ben er nog niet over uit. Ik heb destijds zelf mijn logo met behulp van Wordart gemaakt. Dus het is nu wel heel simpel. Nu wil ik toch even meer aandacht besteden aan het maken van een nieuw logo, maar dan met ook een kleine afbeelding erbij. Een rekenmachientje of een grafiekpijl ofzo. Ik ga het wel zelf doen en geen bureau ervoor inschakelen, want ik denk wel dat ik dat zelf kan en ik het in verhouding voor mij te duur vind. Ik neem er dit jaar de tijd voor en wil het pas in gebruik nemen als ik er volledig tevreden mee ben. Het heeft geen haast. En ik denk toch de kleur te veranderen. Weliswaar maar geen fuchsia roze, maar wel verschillende tinten paars.
Nee.. opfraaien van je logo kan: iets ander lettertype ofzo, iets moderner maken, maar kleur zou ik behouden. Kleur spreekt. Kleur herinnert
Zo zou ik het ook doen. Dan hou je toch een herkenningspunt.
Ik zou het een marketing- en ontwerpbureau vragen.
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat een bouwbedrijf (of welk bedrijf dan ook) een ander kantoor zou zoeken of kiezen omdat jouw logo paars is. En zoveel bedrijven die hun logo's updaten, de grootste meest bekende logo's hebben een ontwikkeling doorgemaakt. Niks geks aan. Ook aan roze of paars in je logo of huisstijl niks geks trouwens, denk aan t-Mobile, MBO instelling Zadkine, Hallmark, Fontys Hogeschool, Milka, Whiskas, Powned, LG, Dunkin Donuts, Yahoo, allemaal roze en paars zonder dat het problemen oplevert. Zakelijk of professioneel hoeft echt niet te betekenen dat je geen lekkere knalkleur kunt pakken hoor. Vorm is belangrijker dan kleur. Ik zou niet met hartjes en bloemetjes aankomen, maar is het iets abstracts dan kan dat prima in roze of paars. Je dienstverlening, je informatievoorziening, je reputatie, dat is wat je professioneel en zakelijk maakt. Niet dat logootje in de hoek, dat is er voor de herkenbaarheid en dan is opvallend juist handig. Ik zou het gewoon doen dus.
Het ligt ook een beetje aan je logo. Zelf zou ik de professionaliteit van mijn bedrijf voorop stellen aan persoonlijke voorkeur.
Vorm vind ik ook belangrijk. Kleur zegt niet alles. Succes met het zoeken naar je je niewe logo. Dmv een privé bericht wil ik heus mijn mening geven
Nee, in jouw geval zou ik het logo niet rigoureus veranderen. Je logo is een (groot) deel van je naamsbekendheid. Klanten (her)kennen dat. Een nieuwe kleurstelling en/of een totaal andere vormgeving maar met dezelfde naam zou bij mij argwaan wekken. Maar ieder zijn/haar/hun eigen keuze natuurlijk!
reacties (8)